April


Maj månad nu = sool & min konfirmation!
Klicka på bilderna för att få dem större

You only live once


Vet inte vad jag ska ta mig till, är så himla lycklig just nu. Får berätta mer en annan dag, måste verkligen sova nu!

-


Raderade förra inlägget då bilderna var helt suddiga och texten enorm (hur kom det sig?). Skrev inlägget via mobilen vilket inte verkar vara någon hitt.. Vi vann i alla fall matchen idag (!!) och det ska jag fira med grillat, ben & jerry's och mys. Ha det!

Flower party


Fick denna parfym från min faster & farbror i måndags. Den luktar himmelskt & förpackningen är supersöt. Älskar den!
Att skärpan försvann efter redigeringen trotts en massa försök att rädda den behöver vi inte prata om.

This is my life, my friend


Ledsen för min plötsliga frånvaro, har praoat hela veckan och varit så trött i benen (och kroppen) att jag knappt orkat stå när jag kommit hem, men nu hoppas jag på att komma igång igen. Startar helgen på bästa sätt; en kompis kommer hit och sover över, sen är det cup. Hoppas ni får en underbar långhelg!

tjugotredje april


Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min 15-års dag!
Dagen ska spenderas med paket, ben & jerry's, god mat & prao. Bättre kan det inte bli! ♥

Redigeringstips - Vinjettering


Filmat i Camstudio & Redigerat i Premiere Elements 9
---
Fick äntligen programmet att funka så nu är filmen uppladdad!
Fattar inte varför musen blev en cirkel i slutet, varför vissa texter hamnade en aning fel eller varför kvalitén försvann, men detta får duga.
Hoppas ni gillar tipset!

När inget går som man tänkt sig


Jag har suttit i timmar och försökt klippa ihop en film till er. Men varesig premiere eller movie maker har velat vara på min sida. Nu börjar äntligen movie maker ge med sig så hoppas på att få klart filmen till imorgon istället. Så länge får nu nöja er med några ett år gamla, halvbra bilder. Det är helt sjukt vad jag utveckals på ett år!

Kan det inte bara bli sommar?




Somewhere in brooklyn


Sitter med te i min stora kopp, grym musik ifrån spotify och läxorna liggandes framför.
Bara tre dagar kvar nu, sen börjar praoen och jag bli 15. Can't wait! ♥

The colors red and blue




Skåne


Älskar Skåne och dess underbara natur. Speciellt på sommaren, när allt är grönt och fint. Åh, längtar efter att kunna gå i shorts och fota att det fina. Hela atmosfären där nere gör mig lugn, hoppas jag får tid att åka dit snart igen!

Boys don't cry, birds don't fly



Would you run with me?




For the sun


Canon EOS 1000D & Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
1/80s | f/5,6 | ISO 100

Like a shadow flows in the rain


Canon EOS 1000D & Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
1/40s | f/5,6 | ISO 100

Påsk-kycklingar


Canon EOS 1000D & Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
1/100s | f/5,6 | ISO 100

Påskhelgen


iPhone 4S + instagram: Lahaii
Longboard åkning, påskgudstjänster, djurparksbesök x2, fackeltändning & middag med vänner, påskfirande, massor av foto, sol & donken.
Ni får ursäkta min frånvaro i helgen har nämligen tillbringat påsken i Skåneland tillsammans med kusinerna, familjen & vänner.
Men nu är jag hemma igen & påsklovet är här. Underbart! ♥

Kvällstankar


Canon EOS 1000D & Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
Bilderna är från påskdagen för ett år sedan, känns helt sjukt. Helt overkligt att jag var blivande fjortis vid denna tid förra året, slutar för sjutton skolan nästa år! Helt sjukt vad tiden går snabbt och kusinerna växer så det knakar. Känns som om tiden försvinner iväg. Sen kan man börja undra vad som hände med värmen och solen i år. I fiol badade vi vid denna tiden på året och imorse snöade det. Nu får våren gärna komma på riktigt!

A wonderful road


Hittade denna otroligt fina gång när jag var i München, dock var inte ljuset det bästa men några bra bilder blev det allt.
Att den söta flickan tittade fram när jag skulle ta bilden var rena turen, synd bara att inte fokusen hängde med!

Reflections


Canon EOS 1000D & Canon EF-S 22-250/4-5,6 IS
1/40s | f/5,6  ISO 100
Canon EOS 1000D & Canon EF-S 22-250/4-5,6 IS
1/40s | f/5,6  ISO 100

Kom våren, kom skratten, kom tårarna om natten


Canon EOS 1000D & Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS
1/25s | f/5,6 | ISO 400

Start again